مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا ۲۰۲۳

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا ۲۰۲۳

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا ۲۰۲۳

راه‌های آسان و سریع گرفتن اقامت دائم کانادا 2023


اقامت در کانادا به طور کلی به دو دسته اقامت موقت کانادا و اقامت دائم کانادا تقسیم می‌شود. اقامت‌های موقت مانند اقامت کاری و اقامت تحصیلی به مدت تحصیل و کار بستگی دارد اما روش‌های اکسپرس انتری کانادا، استارت آپ و تولد در خاک کانادا می‌تواند در همان ابتدا به اخذ اقامت دائم کانادا منجر شود. این روش‌ها را، می‌توان جزء بهترین روش‌های اخذ اقامت کانادا دانست.

Express Entry : اکسپرس انتری یک سیستم جامع برای دریافت اقامت دائم کانادا یعنی Pr است.

این برنامه یک سیستم جامع امتیازی است که از مشتاقان مهاجرت به کانادا با بالاترین امتیاز دعوت می‌شود تا برای اقامت دائم کانادا یعنی Pr اقدام کنند، هدف اصلی این برنامه آسان سازی فرایند مهاجرت به کانادا و بالا بردن سرعت استخدام نیروی کار ماهر در کشور کانادا است.

اکسپرس انتری به چهار زیر مجموعه تقسیم می‌شود که همه این موارد منجر به اقامت دائم می‌شود.

  • روش اسکیل ورکر یا نیروی متخصص کاری (Federal Skilled Worker Program)

یک برنامه مهاجرتی به کانادا که از سال 1967 برقرار است. این برنامه جامع مناسب برای نیروهای کار متخصص طراحی شده است که سابقه کار در یک کشور خارجی را داشته و قصد دارند ساکن کشور کانادا شوند.

حداقل شرایط لازم برای برنامه اسکیل ورکر فدرال : 

1- سابقه کاری حداقل 5 سال 

2- دانش زبان (فرانسه و انگلیسی) با نمره  بالا در مهارت شنیداری که هلدینگ مهاجرتی راز برای بالا بردن امتیاز به شما  کمک خواهد  کرد، جهت دریافت مشاوره با شماره 02188514470 تماس بگیرید.

3- مدرک  تحصیلی کارشناسی ارشد  

4- سن زیر 36 سال  

5- داشتن تمکن مالی  

  • اسکیلد ترید یا نیروی متخصص فنی ( Federal Skilled Trades Program )

این برنامه برای متقاضیانی است که دارای مهارت و تجربه کاری در رشته‌هایی همچون : قصابی، آشپزی، سرپرستی کارگران فنی، سوپروایزر ساخت و خدمات، متصدی‌های کنترل مرکزی و... است. افراد متقاضی برنامه اسکیل ترید بر اساس فاکتورهای گوناگونی همچون سن، تحصیلات، سابقه کار و … امتیاز بندی می‌شوند. در نهایت در صورت کسب حد نصاب امتیاز، مجاز به اخذ اقامت دائم کانادا می‌شوند.

حداقل شرایط اولیه اسکیلد ترید کانادا :

  • داشتن مهارت زبان انگلیسی 
  • داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی به صورت تمام وقت و معتبر به مدت یک سال 
  • تمکن مالی 
  • داشتن سابقه کار تمام وقت (حداقل دو سال)
  • تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class)

 یک سیستم مهاجرتی فدرال است که برای نیروهای کار ماهری طراحی شده است که تجربه کاری کانادایی دارند و می‌خواهند اقامت دائم کانادا را اخذ کنند، این روش یک گزینه مناسب برای نیروهای کار موقت خارجی و فارغ‌ التحصیلان بین‌المللی است که به‌ دنبال کسب تجربه کاری در کانادا هستند.

  • مهاجرت استانی کانادا (Provincial Nominee Programs (PNP)) 

برنامه‌های  مهاجرت استانی کانادا مناسب برای کسانی است که  تحصیلات و تجربه کاری آن‌ها به اقتصاد یک استان در کانادا کمک کند. برای استفاده از این برنامه ابتدا باید پروفایلی در سیستم اکسپرس اینتری ایجاد کرده و استان‌ها و مناطق مورد علاقه خود را مشخص کنید. برای بررسی امتیاز خود در سیستم اکسپرس انتری می‌توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/crs-tool.asp

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان 

ونکوور، تورنتو و مونترآل از جمله شهرهایی هستند که تعداد زیادی از ایرانیان در آن‌ها زندگی می‌کنند و طبق آمارهای اخیر رضایت شهروندان ایرانی از زندگی در این شهرها بسیار بالا بوده است.

ونکوور : تعداد زیادی از ایرانیان این شهر را برای زندگی انتخاب کردند به علت بازار کار، اقتصاد فعال، امنیت، خدمات مالی در دسترس، سیستم آموزشی عالی در مدارس، میزان بالای آسایش.

تورونتو : یکی از کلان شهرها و شهرهای صنعتی مهم کانادا است ماهیت صنعتی این شهر باعث شده تا برای یافتن کار وسرمایه گذاری بهترین شهر کانادا برای ایرانیان محسوب شود.

مونترآل : بهترین شهر برای ایرانیان درزمینه تحصیل در کانادا است دانشگاه‌های مهم و بسیار معتبری در آن واقع شده که می‌توان به دانشگاه‌های مک گیل و کنکوردیا و مونترآل اشاره کرد.

هزینه‌های زندگی در کانادا

کانادا دارای 11 ایالت است، که هزینه اقامت در کانادا از شهری به شهر دیگر متفاوت است پس دقت کنید که با توجه به توان مالی خودتان شهرهای مناسب را برای اقامت خود انتخاب کنید. به طور مثال تورنتو برای زندگی شهر گرانی است که  به نسبت آن اتاوا شهر ارزان تری است.

 دوستان عزیز !!! مهاجرت به کانادا کار سختی نیست!! اگر از راه‌های مطمئن و قانونی اقدام کنید!

و سخن آخر، مشاورین ما در هلدینگ راز شما عزیزان و مشتاقان مهاجرت به کانادا را تا رسیدن به اقامت دائم کانادا یاری می‌کنند .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا ۲۰۲۳ مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا ۲۰۲۳
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان